השירותים הניתנים במחלקת רווחה

שירות בתוך היישוב: לכל יישוב יש עובד סוציאלי קבוע. והוא מהווה כתובת ראשונית לפניות מתושבים וממוסדות הישוב ומערכת החינוך. חלק מהפניות מטופלות על ידו וחלקן מופנות לגורמים מומחים במחלקה או מחוצה לה.

מיצוי זכויות: ניתן לקבל מידע וסיוע במימוש זכויות המגיעות לכל אזרח במדינת ישראל.

סיוע חומרי: ניתן לקבל סיוע חומרי בנושאים ספציפיים על פי תקנות ונוהלי משרד העבודה והרווחה. הסיוע ניתן על פי גובה ההכנסה וכושר השתתפות המשפחה 
(עזרה ביתית, הפניית ילדים למסגרת חוץ ביתית, חונכות לילדים ועוד ) .
 

עבודה עם הזקן ומשפחתו

  • לווי הזקן במיצוי זכויות
  • ליווי הזקן והמשפחה בקשיים הנובעים מהזדקנות
  • ליווי הזקן והמשפחה בנושא מימוש חוק הסיעוד
  • פיתוח שירותים קהילתיים לאוכלוסיית הזקנים ( בית ספר יה"ל ,מרכז יום "נווה אשר" וקהילה תומכת לזקנים באמצעות עמותת הוותיק וכן מועדוני ותיקים בישובים וקבלה חונכת לזקנים)
     

עבודה עם בעלי צרכים מיוחדים ומשפחותיהם

  • ליווי וטיפול באוכלוסיית בעלות מגבלות פיזיות, שכליות ונפשיות
  • יצירת קשר עם מוסדות וגורמים מטפלים המספקים תשובות על פי צורך
     

עבודה קהילתית-חברתית

עבודה עם צוותים וועדות ביישוב במטרה לקדם נושאים קהילתיים/חברתיים, בשיתוף התושבים. העבודה נעשית על ידי עובדים קהילתיים בעבודה סוציאלית.
 

הסברה וטיפול בנושא ילדים ונוער בסיכון

  • ליווי צוותים וועדות בישובים
  • פיתוח שירותים בקהילה להתמודדות עם ילדים ונוער בסיכון
  • תכנית לפיתוח שירותים בקהילה "עם הפנים לקהילה"
     

התחנה לטיפול במשפחה

התחנה מטפלת בכמה תחומים:
טיפול משפחתי וזוגי: טיפול בין הורים לילדים ומתבגרים, הדרכת הורים, התמודדות עם מצבי משבר, מעברים במשפחה וטיפול זוגי.
טיפול בילדים ונוער: טיפול בילדים ומתבגרים בעלי קשיים על רקע רגשי ובעיות התנהגות.

הטיפול כרוך בתשלום מסובסד. השירות ניתן על ידי פסיכותרפיסטים, מטפלים משפחתיים, ועובדים סוציאליים קליניים בעלי תואר שני.
 

טיפול במצבי אלימות במשפחה, בקרב ילדים ונוער ובקהילה הרחבה

ניתן לקבל מענה מיידי במקרה של איום באלימות או במצבים שבהם האלימות מתרחשות בפועל. אנו הכתובת לפנייה, מאחר וברשותנו ידע ומיומנות בנושא וקשרים מקצועיים עם גורמי החוק (משטרה, בית משפט). כל אלה מקנים הגנה וסיוע למותקף ולבני ביתו. באלימות בפועל יש לפנות מיד גם למשטרה וניתן להיעזר בשוטר קהילתי.
לקוחות שאינם שבעי רצון מהשירות יוכלו לפנות לראש הצוות ולמנהל המחלקה או לחילופין לוועדת ערר של משרד הרווחה.

המחלקה נמצאת בבניין המועצה. שעות פעילות: ראשון-חמישי 16:00-8:00.